Styrelsen informerar

Föreningsmeddelanden
information från styrelsen

Gå eller cykla till bastun istället för att ta bilen!

Enligt uppgifter har många bilar från vårt koloniområde setts köra ner till bastun / badbryggan.

Vi vill påminna om vår trivselregel:  Vägen ner till bastun är privat, så vi tar inte bilen dit, utan vi går eller cyklar.

Tack för visad hänsyn!

Tänk på hastigheten!

Vi får återkommande klagomål om att vissa kör alldeles för fort i vårt rofyllda område och inte respekterar den tillåtna hastigheten på 10km/timmen.
Vi vill också tacka dig och er som följer hastigheten, då den rent av kan vara livsviktig! Och vi vet också att flertalet håller sig till de 10km/timme men informera gärna era vänner som kommer på besök också.
Tänk på att 10km/timmen gäller överallt i vår koloni, även vägen från Kiholmsvägen upp emot föreningshuset. Vi har många rävar, katter, rådjur och framförallt BARN som vi bör tänka på när vi kör bil!

Ta hand om er och varandra!

Ny information om Årsmötet 2020 samt information om loppis i ny tappning

Årsmötet och försommarmötet.
På grund av rådande omständigheter med Covid-19 har styrelsen beslutat att ställa in även det framskjutna Försommar- och Årsmötet som skulle ha hållits den 14 juni. Årsmötet kommer att ske per capsulam/möte i mail -och pappersformFörsommarmötet ställs in. Under de närmaste dagarna kommer det att skickas ut till alla medlemmar med information om hur ni går tillväga samt själva enkäten som ni ska besvara.

Kigolmsdagen med loppis.
Vi har fått ett mycket bra förslag från medlemmar när det gäller loppis. Då vi inte kan genomföra det enligt gammal tradition i år så kommer det att ske genom att de som vill ha loppisförsäljning ställer ut ett bord på eller i anslutning till sin lott samma dag som ”Öppen trädgård” den 4 juli (5 juli vid dåligt väder). Man kan givetvis skylta upp en ”LOPPIS” skylt vid sin lott. De köpsugna kan då vid sin promenad besöka dessa bord.

Midsommarfirande.
Det midsommarfirandet som festkommitten planerade för 2020, kommer också ställas in pga. samma anledning som ovan - Covod 19.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer!

När det gäller städdagen och den oro som uttrycks på Facebook så kommer vi självklart att följa Folkhälsomyndigheten och deras rekommendationer.
Vi har både Arbetsledarmöte och Styrelsemöte (utan att träffas) den 19 april då bland annat detta kommer att diskuteras.
Vi kommer med uppdaterad information efter det på hemsida och anslagstavlor och vi hoppas att rening av vattendammen kan utföras utan risk så att vi kan få igång vårt vatten.

/Styrelsen

Uppdaterat kalendarium för år 2020.

Pga. det rådande Coronaviruset har vi tvingats revidera aktivitetsschemat en del. Uppdaterat kalendarium kan du se under sidorna Dokument och Kalendarium.
Försommarmötet och Årsmötet har flyttats fram till 14 juni 2020, istället för 27 april 2020.

Kallelse och Årsmöteshandlingar skickas ut till medlemmer i början på April. Se möteshandlingar för Årsmötet 2020 genom att klicka -->HÄR<--. Leta dig till rubrik "Möteshandlingar".
Vänligen meddela din aktuella mailadress för att mindska kostnader och onödigt arbete i samband med utskick.

Med vänlig hälsning,
Styrelsen.

Tillkommet under 2019

• Parkera endast på gemensamma parkeringsplatser.
  • Förbränningstoalett är ej godkänt av kommunen.
  • Hastigheten reglerad till 10km/h. Nya skyltar har satts upp.
  • Information om de Gröna påsarna HÄR
  • Utförlig sorteringsguide från Telge Återvinning se HÄR
  • Bin har flyttat in på Kiholm. Honung brukar vanligtvis kunna köpas i juni-augusti.