Styrelsen informerar

Föreningsmeddelanden
information från styrelsen

Dags för motioner!

Nu står strax våren runt hörnet, och i och med det även Årsmötet.
Om du har något att lyfta på mötet - vänligen skicka in din motion till styrelsen senast 16/3-2020.

Klicka ----> HÄR <---- för att kontakta styrelsen på en gång. Döp ditt mail med "MOTION 2020" i ämnesraden. Då blir det lättare för styrelsen att hitta ditt mail.

Ditt mail hamnar i inkorgen till: kiholmskoloniforening@hotmail.com

Välkommen till årsmötet 2020!

Tillkommet under 2019

• Parkera endast på gemensamma parkeringsplatser.
  • Förbränningstoalett är ej godkänt av kommunen.
  • Hastigheten reglerad till 10km/h. Nya skyltar har satts upp.
  • Information om de Gröna påsarna HÄR
  • Utförlig sorteringsguide från Telge Återvinning se HÄR
  • Bin har flyttat in på Kiholm. Honung brukar vanligtvis kunna köpas i juni-augusti.

Vintervila

Nu har vår-sommar-höst säsongen snart nått sitt slut...

Vattnet och latrinterna är avstängda, bastun lika så. Men än kan vi njuta av härliga skogspromenader med kantareller och fina vinterdagar med kanske skidor eller pulka. Vissa av oss kommer att vila för att ta nya tag inför säsong 2020, vissa kommer att förgro för att vara helt förbredda med fin sådd tidigt nästa år. Oavsett vad du gör i kiholmsvilan- ta hand om dig!

Information om när vattnet sätts på, när bastun hettas upp, när latrinerna låses upp och när vi ses på vårstädningen, kommer uppdateras här på hemsidan så snart vi vet.

Ha en härlig höst-vinter-vår, så ses vi snart i vårsolen igen!

Text.

Jennifer

Vad händer under hösten/vintern 2019?

• Telge Nät har fällt träd och sly bakom område 4-5.
  • Ledningar tas ned.

Stort tack!

Tack Anders Virtanen och Raimo Klytseroff för er värdefulla insats med att såga ner det av blåsten knäckta körsbärsträdet vid föreningshuset. Ni har också kämpat med att dra grenar till en snyggt samlad rishög. Er insats är guld värd!

Även vår ordförande var med och drog sina strån till stacken.

Det är fritt fram för den som vill att gå dit och hämta virke till slöjd eller till bränsle för de som har kamin.

Våra ny grannar har flyttat in

Då har de kommit! Våra nya vänner. Bina har nu flyttat ut till oss på Kolonin.

Ni som var med på försommarmötet fick en liten presentation av vår biodlare Bosse.

Nu är det bara att hoppas att de kommer att trivas så bra hos oss att de söker sig till våra blomster och så småningom ger oss äkta Kiholmshonung.

Vi hälsar våra nya grannar som bosatt sig utanför föreningshuset välkomna!

Blommor + bin = honung

Hur hittar jag på hemsidan? (mobilversion)

Söker du information?

På vår hemsida hittar du senaste nytt, reportage, information från styrelsen, kontaktuppgifter, intressanta länkar och mycket annat.

Här hittar du också föreningens stadgar, trivselregler, kartor, årsmöteshanlingar samt kandelrium över årets aktiviteter.

Gör dig bekant med sidan och besök den gärna då och då för att hålla dig uppdaterad.

Inloggningsuppgifter hittar du på den årliga medlemsfakturan. Om du inte hittar uppgifterna kan du vända dig till webbredaktionen under kontakter - övriga ansvarsområden.

Våra ansvariga för hemsidan Eva, Arto och Lisbeth är i full gång med ideer för att göra sidan ännu mer attraktiv.

Föreningens hemsida ska inte förväxlas med Facebooksidan Kiholms Vänner som är startad av medlemmar för medlemmar men den har ingen koppling till föreningen och dess styrelse. Information från föreningen hämtas endast på vår hemsida.