Övriga notiser

- information som kan beröra dig men som inte kommer direkt från styrelsen.

Vatten,vatten och Bastun!

Glad nyhet från bastugruppen, bastun har nu städats och gjorts fin inför öppningen den 18 april, så då går det bra att börja boka igen!

Det kommunala vattnet är påkopplat!

Duscharna i klubbhuset öppnar på fredag den 19 april. Ny kod finns i flik Dokument och på fakturan.

Område 1 hälsar och säger att bassängen nu är städad och klar för att fyllas med vatten från Mälaren, en jättefin insats av alla som plaskat omkring och gnott i bassängen! Lerslask stärker gemenskapen !

Om allt går som det ska med väder, vind och andra fenomen så kommer ev sjövattnet att börja kopplas på i påskhelgen! Vi håller tummarna för det!

Dags för vatten o bastufest för er alla som fixar! / EC

Mer info om vattnets väg finns HÄR

Trädgårn' nära dig!

Alldeles nära oss på Linavägen 50 finns Trädgårn', en ekologisk handelsträdgård med butiksförsäljning och Meja's café där det serveras kravmärkt gofika, ekoglass, gröna smårätter med ingredienser som tomat, basilika, gurka, zuccini, grönkål, sallad mm - närproducerat på plats av Trädgårn'. På sommaren erbjuds självplock av ekologiska jordgubbar och på hösten äppelmustning och hjälp med trädbeskärning. Däremellan finns andra erbjudanden och trädgårdsevenemang att ta del av.

Den 10 maj öppnar Trädgårn' säsongen med vårprimörer i gårdsbutik/café. Grinden från Naturreservatet in i Trädgårn' hålls öppen för en enkel/trevlig promenad från koloniområdet.

Ulf från Trädgårn' hälsar oss välkomna!

Hemsidan i telefonen

Jag har hört att en del har problem att navigera på hemsidan i mobiltelefonen. Nu ser det säkert inte likadant ut i alla mobiler, men så här fungerar det i stort sätt!

När du kommer in på startsidan så klicka uppe i vänstra hörnet så kommer du se alla sidors rubriker.

Här väljer du exempelvis "Anslagstavlan".

Eller

scrolla nedåt - Du kan även nå angiven rubrik genom att klicka på "HÄR" i texten.

Sidorna "Anslagstavlan" och "Övriga notiser" är uppbyggda i en bloggfunktion, där texterna ligger i publiceringsordning sorterade på datum. När du klickar på "HÄR" så hamnar du på aktuell sida och ser det senaste inlägget, för att komma vidare på den sidan och läsa övriga inlägg - klicka på kalendern dvs den fyrkantiga ikonen som det står 31 på.

Så här ser det ut när du kommer in och kan läsa alla inlägg på "Anslagstavlan", bara att välja det du är intresserad av.

"Anslagstavlan" är styrelsens plattform för info och "Övriga notiser" är lite blandad info som nått oss på hemsidan!

Hoppas informationen är till hjälp! Kontakta oss annars på hemsidan HÄR, så kan vi klicka tillsammans på våra mobiler.

Text o bild Eva C